Monday, September 28, 2009

“Бозо” –г яаж таних вэ?

Ямар ч байгууллагад шинэчлэлт, шинэ бүтээгдэхүүн үйлчилгээг эсэргүүцэж өдөр тутам гүйцэтгэж буй ажилдаа өөрчлөлт оруулахыг хүсдэггүй хүмүүс буюу бозо нар бий. Тэд танд саад болж “Бид урьд нь ийм маягаар хийж болоод байсан. Ингэж өөрчлөх шаардлагагүй” гэх мэтээр шинэ санаа, санаачлагыг эсэргүүцэнэ. Шинэ орчин, техник технологид өөрчлөлт хийхээс үхтлээ айж хуучныг баримталдаг. Ийм хүмүүс бүх зүйлс болж бүтэж буй мэт харагдуулахыг хичээх болно.Үнэндээ бол компанийн ажилд өөрчлөлт хийх нь зүй ёсны хэрэг. Тиймээс та бозогоос болгоомжлохын тулд бизнесээ төлөвлөхдөө тэднийг байгууллагынхаа ирээдүйг шийдэхэд оролцуулахгүй байх хэрэгтэй. Өөрчлөлт шинэчлэл хийгдэхгүй компанийг хэн ч удирдахыг хүсэхгүй. Менежер аливаа өөрчлөлттэй холбогдон гарах эрсдлийг урьдчилан тооцоолж, тэнцвэржүүлэх сайн систем хэрэгжүүлэн ажилчдадаа итгэх ёстой. Ингээд хэрэглэгчдэд дутагдаж буй үйлчилгээ бүтээгдэхүүнийг гарган урагшлах нь зүй. Ингэж чадаагүйгээс өрсөлдөгчдөдөө байр сууриа тавьж өгөх эмгэнэлт хувь заяатай учирдаг. Үүнд бозо нар голлох үүрэг гүйцэтгэсэн байх бий.

Өрсөлдөгч компаниуд танай байгууллагыг ардаа орхихын тулд менежментийн шинэ арга боловсруулан хамгийн сайн, хамгийн хямд, орчин үеийн бүтээгдэхүүнийг санал болгодог. Гэтэл танай байгууллага доторхи тэмцлээсээ болж цаг алдсанаар зах зээлд түрүүлж чадахаа болино. Энэ нь бозод автаж түүнийг зорилгоо биелүүлэхэд туслаж цаашид шинэчлэлтийг байнга эсэргүүцэх боломж нээж өгнө. “Бозо” –нууд “Хуучин ямар сайхан байж вэ “ гэхчилэн гомдоллодог. Хязгаарлахгүй бол шинэ санаа нэвтрүүлэхээс шууд татгалздаг. Энэ нь танай байгууллагын хамгийн том чөдөр тушаа юм.

Тэд гол төлөв “Энэ миний хийх ажил биш. Заавал өөрчилж яах гээд байгаа юм. Урьд нь ингэж хийж болоод л байсан шүү дээ “Өөр хэн ч үүнийг хийхгүй боломжгүй, бүтэхгүй. Цаг зав алга.” Гэх мэт аргацаасан зүйл хэлдэг. Тэд их аюултай. Өөрчлөлт шинэчлэлтийг зөвхөн өөрөө эсэргүүцээд суухгүй, бусдыг хатган дэмжихгүй байхыг уриалдаг. Ихэнхи ажилчид шинийг эрэлхийлэхгүй бол хоцрогдоно гэдгээ мэддэг. Гэтэл бозонууд ажилчдын сул талыг ашиглан тэдэнд бусдаар гуйлгуулах санаа өгөн улам уруу татдаг. Хэрвээ та “Бозо” – гоос зайлсхийхээр төлөвлөж зах зээлийн нөхцөл ирээдүйн хөгжлийн чиг хандлагыг сайтар судлаж чадвал бозог алгасан урагшлах боломжтой. Францын легионерууд “урагшлах эсвэл үхэх “ гэсэн үзэл баримтлалтай. Дэлхийн зах зээл, эдийн засагт өрсөлдөөнд аливаа байгууллага оршин тогтнохын тулд үргэлж шинэ зүйлийг төлөвлөн, өрсөлдөгчөөсөө илүү сайн бүтээгдэхүүн үйлчилгээ үзүүлэх шаардлагатай. Шинэчлэлт хийх үү, эсвэл мөхөх гэдэг асуудал бидний өмнө цаг ямагт тулгарсаар ирсэн.


Эх сурвалж: Пёрл сэтгүүл

No comments: